VOLNÝ ČAS

NORDIC WALKING

Také v Děčíně jsme vyznačili trasy pro Nordic walking - dynamickou chůzi s holemi, při níž zapojíte 90 % svalů celého těla. Aktivita pochází z Finska a je v poslední době velmi vyhledávaným sportem.

Trasy najdete v krásném lesoparku na Pastýřské stěně, kde jsou vyznačeny čtyři barevně odlišné okruhy, které obsáhnou celou vrchní část lesoparku. Lesopark vás uchvátí nádhernými výhledy směrem na Červený vrch a u romantického zámečku najdete několik vyhlídek s rozhledem na město a Labe.

Na trasy upozorňují tabule umístěné na odstavném parkovišti u kruhového objezdu směrem do Podmokel, před hlavním nádražím, na parkovišti u ZOO a přímo v lesoparku.

OTEVŘENO
  • Všední dny
  • Víkendy
  • Nepřetržitě
VYBAVENÍ HŘIŠTĚ Pěší turistika
TYP HŘIŠTĚ AKTIVITY V PŘÍRODĚ

ČERVENÁ TRASA
Délka trasy: 5 km

Výchozí bod všech nordic walkingových tras je za viaduktem na ulici Čsl. mládeže. Kamenitá cesta vede vzhůru na Pastýřskou stěnu příjemnými serpentinami směřujícími na rozcestí. Zde se trasa točí doprava podél výstupu via ferraty až k restauraci s vyhlídkovou věží. Místo nabízí úchvatné výhledy na děčínský zámek a řeku Labe. Pokračujte po červeně značené trase vedoucí lesem nad zoologickou zahradou. Zhruba v polovině se před vámi otevře výhled na nejvyšší stolovou horu v České republice Děčínský Sněžník. Příjemná kamenitá cesta vás nyní povede dolů směrem na palouk s dětským hřištěm a dále pokračuje k zoologické zahradě a k restauraci Pastýřská stěna. Závěr trasy vede po stejné cestě, tedy po kamenných serpentinách až k výchozímu bodu.

ZELENÁ TRASA
Délka trasy: 4 km

Z ulice Čsl. mládeže se vydáte vzhůru po kamenité cestě k Jahnově vyhlídce, prvnímu rozhledovému místu trasy. Z vyhlídky pokračujete po lesní cestě k velmi málo frekventované asfaltové silnici směrem k zoologické zahradě a dále lesní pěšinou na palouk s dětským hřištěm. Postupujte po kamenné cestě k Bělské vyhlídce a po hřebeni k rozcestí u staré vodárny. Půjdete nad zoologickou zahradou až k vyhlídkové restauraci Pastýřská stěna. Navštívit zde můžete rozhlednu ve věži a vydat se po kraji masivu nad výstupovými cestami ferraty až k rozcestí u Jahnovy vyhlídky a dále po cestě zpět dolů k viaduktu.

MODRÁ TRASA

Trasa začíná za viaduktem v ulici Čsl. mládeže výstupem po kamenité cestě k rozcestí a k Jahnově vyhlídce. Odtud pokračujte po lesní cestě k málo frekventované asfaltové silnici a po ní k vyhlídkové Restauraci Pastýřská stěna. Monumentální výhledy na děčínský zámek, řeku a začínající Labský kaňon stojí za chvilku zdržení. Trasa dále vede nad zoologickou zahradou a přes několik rozcestí se směřuje k Bělské vyhlídce. Nyní jste zhruba v polovině a můžete si v dálce prohlédnout nejvyšší stolovou horu Děčínský Sněžník (723 m). Cesta dále vede po hřebeni stěny a pomalu vás vrací zpět k vyhlídkové restauraci. Pokračujete pěšinou podél výstupu via ferrat, minete rozcestí u Jahnovy vyhlídky a dojdete zpět k výchozímu bodu.

ŽLUTÁ TRASA
Délka trasy: 4 km

Žlutá trasa opět vychází od viaduktu na ulici Čsl. mládeže a klikatí se kamennou stezkou vzhůru po Pastýřské stěně k Jahnově vyhlídce a pokračuje po malé asfaltové silničce vlevo k zoologické zahradě. Trasa na parkovišti před zahradou vede na lesní cestu a po čase se prudce stáčí vpravo šikmo vzhůru nad zoologickou zahradu na turistické odpočívadlo. Cesta se dále vine ke staré vodárně a pokračuje krátce po hřebeni stěny. Tato klikatá trasa vás povede podél zahrady zpět na silnici a poté k vyhlídce pod Restaurací Pastýřská stěna. Také zde se můžete rozhlédnout a vychutnat si velkolepý výhled na zámek a jeho okolí. Cesta zpět dále pokračuje podél výstupních tras ferrat, po klikaté kamenné pěšině k výchozímu bodu.